Binnen mijn praktijk werk ik structureel en aantoonbaar aan de kwaliteit van zorg, praktijkvoering en mijn eigen professionele ontwikkeling. Kwaliteit zie ik als een voortdurend proces waarbij ik mijzelf steeds bijstuur en ontwikkel. Ik doe dit via een kwaliteitmanagement systeem.
Professionaliteit en kwaliteitsborging
Zelfreflectie vormt de basis voor mijn professionele houding. Ik doe dit door:
Lidmaatschappen en externe toetsing
Ik ben aangesloten bij de beroepsvereniging FVB/ NVPMKT en de koepelorganisatie RBCZ. Via deze lidmaatschappen houdt ik mijn registratie up-to-date en volg ik verplichte bijscholing. Daarnaast vindt er eens in de vijf jaar een onafhankelijke externe visitatie plaats.
Privacybeleid
Als behandelend therapeut ben ik verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens van cliënten. Ik hecht grote waarde aan de bescherming van deze gegevens en doe er alles aan om uw privacy te waarborgen. Uw gegevens worden met de grootst mogelijke zorgvuldigheid behandeld, in overeenstemming met de geldende wet- en regelgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Tijdens het eerste intakegesprek op locatie ontvangt u een privacyverklaring. Hierin staat uitgelegd op welke wijze ik met uw persoonsgegevens omga.
Mijn website maakt geen gebruik van Cookies.
Toch kan het gebeuren dat u ergens ontevreden over bent. Misschien begrijpt u iets niet goed, voelt u zich niet prettig bij hoe iets gegaan is, of heeft u vragen over de behandeling. In zo’n geval nodig ik u uit om dit met mij te bespreken. Ik sta open voor feedback en ga graag in gesprek om samen tot een oplossing te komen.
Vaak helpt een open gesprek om misverstanden uit de weg te ruimen. Vragen of zorgen zijn altijd met mij bespreekbaar. Samen kijken we naar wat er speelt en hoe we het kunnen oplossen.
Komt u er samen met mij niet uit, dan is het goed om te weten dat er een officiële klachtenregeling is. Ik ben aangesloten bij de beroepsvereniging FVB/NVPMKT (Nederlandse Vereniging voor Psychomotorische Kindertherapie) en geregistreerd bij het Register Vaktherapie en de RBCZ.
U kunt een klacht indienen via:
Tuchtrecht is bedoeld om de kwaliteit van zorg te bewaken. Dit traject is meer formeel en wordt ingezet bij ernstige klachten over het professioneel handelen van een therapeut. Het doel is niet straf, maar het bevorderen van zorgvuldigheid en professionaliteit in de hulpverlening.
Voor uitgebreide informatie over de klachtenprocedures en contactgegevens van de klachtenfunctionarissen, kunt u terecht op de websites van: